Door ervaren marktonderzoekers
Hieronder een overzicht met trainingen, cursussen en opleidingen met betrekking tot marktonderzoek.
Claudia de Graauw – diverse cursussen
Academie voor onderzoek. Cursussen voor professionals die in hun dagelijkse praktijk met onderzoek in aanraking komen. Wil je zelf meten wat de effecten van je programma zijn, dan ben je bij Claudia aan het juiste adres.
Twee cursussen:
• Cursus 15 onderzoeksmethoden
• Cursus Meer inzicht door zelf te meten
Docent(en):
Claudia de Graauw leert je vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onderzoeken op een begrijpelijke manier met praktische tips en tricks. Tijdens de cursussen werk je aan je eigen casus, waardoor je meteen stappen zet.
Bekijk aanbod Claudia de Graauw
Inzicht & Impact – trainingen & workshops
Inzicht & Impact biedt verschillende trainingen, kennissessies en workshops. Uitgangspunt hierbij is het gedachtegoed uit het boek: Wat is de vraag? Kort gezegd komt dit erop neer dat marktonderzoek altijd in dienst staat van een beslissing die een opdrachtgever wil nemen.
Drie voorbeelden:
• Hoe maak je een goede en effectieve vragenlijst?
• Kwantitatief marktonderzoek: basisbegrippen en valkuilen
• Wat is de vraag? Ofwel hoe zorg je ervoor dat je de juiste vragen beantwoordt op de juiste manier.
Docent(en):
Durk Bosma heeft veel ervaring in het trainen en verzorgen van workshops. Hij geeft over diverse aan marktonderzoek gerelateerde onderwerpen workshops, variërend van 2 uur tot een hele dag.
Bekijk aanbod Inzicht & Impact
Molgo – Cursus marktonderzoek
U wilt natuurlijk goed beslagen ten ijs komen. Daarom besluit u uw marketingacties uit te voeren op basis van marktonderzoek. Misschien wilt u dit marktonderzoek zelf in de hand houden, in plaats van het uit te besteden aan een marktonderzoekbureau. Met een cursus martktonderzoek van Molgo kunt u profiteren van onze expertise, en tegelijk zelf de controle behouden.
Docent(en):
Tjalling de Boer heeft als docent aan diverse hogescholen ruime ervaring opgedaan in het verzorgen van workshops over statistiek en het doen van onderzoek.
Unravel Research – neuromarketing cursussen
Wat is neuromarketing écht? Wat kan je met breindata, en welke neuro insights kan je direct toepassen? Met de trainingen van Unravel Research verhoog je marketing impact met evidence based insights. Daarnaast leer je over de gouden regels voor een effectieve reclame en leer je hoe je sales impact kan voorspellen.
De cursussen zijn opgedeeld in meerdere lessen, elk van TED talk lengte (20 min).
Twee cursussen:
• Neuromarketing Reclame Training
• The Neuromarketing Fundamentals
Docent(en):
Neuromarketing Reclame Training: Tom van Bommel, mede-oprichter Unravel Research. Tom is eindverantwoordelijk voor de onderzoeken. Hij waakt ervoor dat elk marketingvraagstuk met een passende techniek en onderzoeksopzet wordt aangevlogen. Tom deelt insights in zijn training wat hij zelf absoluut had willen weten op de eerste dag van zijn eigen carrière.
The Neuromarketing Fundamentals: Tim Zuidgeest, mede-oprichter Unravel Research. Geworteld in de consumentenpsychologie, laat Tim verrassende psychologische principes los in het landschap van het wereldwijde web. Gegrepen door inzicht, gedreven door techniek. Tim heeft al zijn neuro kennis en ervaring vertaald naar The Neuromarketing Fundamentals training.
MOAcademy – Diverse cursussen marktonderzoek
Diverse cursussen van de MOAcademy, zowel gericht op kwantitatief als kwalitatief marktonderzoek. Wisselend aanbod, waaronder:
- Mastercourse Marktonderzoek
- Haal het maximale uit (groeps)interviews
- Basistraining kwantitatief (online) onderzoek
- De perfecte vragenlijst
Een marktonderzoeker verzameld, analyseert, rapporteert en implementeert informatie over specifieke onderwerpen en/of doelgroepen en levert daarmee belangrijke input voor het nemen van beslissingen. Om een objectief en betrouwbaar onderzoeksresultaat te garanderen wordt geadviseerd om het onderzoek uit te besteden aan een professioneel marktonderzoeker; een persoon of organisatie die over de juiste kennis en ervaring beschikt. Iemand die bijvoorbeeld op professionele wijze een onderzoeksvraag kan formuleren, deze kan vertalen naar vragen die aansluiten bij de doelstelling en doelgroep maar ook onderzoeksgegevens kan analyseren en passend kan rapporteren.
Zowel voor iemand die niet aan de bureaukant werkt als namens een organisatie of instelling verantwoordelijk is voor de uitbesteding van een marktonderzoek, is kennis over het vak marktonderzoek een must. Wanneer kies je voor welke onderzoeksmethode? Hoe beoordeel je een vragenlijst? Maar ook, hoe creëer je binnen een organisatie draagvlak voor het resultaat?