‘Zelf doen’ of uitbesteden?
Veel bedrijven, instellingen en stichtingen hebben geen specifieke afdeling voor marktonderzoek. Dit leidt ertoe dat organisaties vaak zelf hun marktonderzoeken uitvoeren, meestal op kleine schaal door beperkte mankracht en budget. Het is belangrijk om te beseffen dat het verzamelen van accurate informatie van groot belang is, aangezien beslissingen gebaseerd op onvolledige of incorrecte gegevens financieel nadelig kunnen zijn. Hierdoor staat men voor de keuze: zelf doen of uitbesteden?
Offerteaanvraag voor marktonderzoek
Bent u op zoek naar een professioneel marktonderzoekbureau voor uw project? Alles over marktonderzoek vindt voor u drie geschikte bureaus die aansluiten bij uw specifieke onderzoeksvraag.
Ontvang gratis 3 offertes
Voordelen van zelf uitvoeren
- Kostenvoordeel: Zelf uitvoeren is vaak goedkoper dan uitbesteden.
- Uitdagingen: Gebrek aan gespecialiseerde kennis kan een obstakel zijn. Ook kan het verzamelen van vertrouwelijke informatie moeilijker zijn als respondenten weten dat het onderzoek intern wordt uitgevoerd.
Wil je meer weten over marktonderzoek?
Wilt u een marktonderzoek laten uitvoeren? Zoekt u een vakkundig en ervaren marktonderzoekbureau? Alles over marktonderzoek zoekt drie bij uw onderzoeksvraag passende onderzoeksbureaus.
Download de e-Book Marktonderzoek, doe je zo!
Opties voor uitbesteding van marktonderzoek
Bedrijven die overwegen om marktonderzoek uit te besteden kunnen dit laten uitvoeren door:
- Studenten of stagiairs, betaalbaar, maar mogelijk minder ervaren en gebonden aan academische vereisten.
- Freelancers, in te huren voor specifieke projecten of periodes. Belangrijk is om hun ervaring en expertise in het gewenste onderzoekstype te verifiëren.
- Marktonderzoekbureaus, bieden professionele, vakspecifieke deskundigheid. Sommige bureaus zijn gespecialiseerd in bepaalde onderzoekstypen, terwijl full-service bureaus een breder aanbod aan onderzoeken kunnen uitvoeren.
Belang van een goede briefing bij uitbesteding
Bij het uitbesteden van marktonderzoek is het essentieel om een duidelijke briefing op te stellen voor het externe marktonderzoekbureau. Dit zorgt voor een effectieve samenwerking en resultaten die voldoen aan de verwachtingen.
Tips en tricks voor briefing marktonderzoek
Blogs
Wil je meer weten over dit onderwerp, lees dan de volgende blogs, geschreven door ervaren marktonderzoekers.
Onze sponsors
Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes
Gebruikers offerte service
Steekproef calculator
Alles over Marktonderzoek heeft voor ueen calculator ontworpen, waarmee ueenvoudig de steekproefgrootte voor uwonderzoek kunt bepalen.
Start de calculator