Onderzoekstypen

Verschillende typen onderzoek

Wanneer een organisatie betrouwbare beslissingen wil nemen, is het essentieel om aangepast marktonderzoek uit te voeren. De aard en de inhoud van elk marktonderzoek zijn afgestemd op de unieke behoeften, vragen of doelstellingen van de organisatie. Zo is het meten van het imago van een organisatie, oftewel imago-onderzoek, een compleet ander type onderzoek dan het evalueren van de tevredenheid van medewerkers, bekend als medewerkerstevredenheidsonderzoek. Daarom onderscheiden we diverse typen marktonderzoek, elk met hun eigen specifieke focus en methodologie.

ga direct naar een type onderzoek:
Offerteaanvraag voor marktonderzoek

Bent u op zoek naar een professioneel marktonderzoekbureau voor uw project? Alles over marktonderzoek vindt voor u drie geschikte bureaus die aansluiten bij uw specifieke onderzoeksvraag.

Ontvang gratis 3 offertes
Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes
Gebruikers offerte service
Steekproef calculator
Alles over Marktonderzoek heeft voor ueen calculator ontworpen, waarmee ueenvoudig de steekproefgrootte voor uwonderzoek kunt bepalen.
Start de calculator
Topbureau

Onze professionele partners