Blogs

Nudging en marktonderzoek: een krachtige combinatie van gedragsverandering
Tim Zuidgeest
November 7, 2023
Nudging. Van wat we eten tot welke producten we kopen. In onze moderne wereld worden we dagelijks overspoeld met keuzes. Het is dan ook geen verrassing dat bedrijven en overheden zich steeds meer richten op methoden om ons gedrag te beïnvloeden.
9 essentiële onderdelen van een marktonderzoek briefing
Durk Bosma
September 28, 2023
Een goed marktonderzoek begint met een goede briefing. Die maakt het marketingprobleem en de context helder en zorgt er bovendien voor dat alle betrokken bij de opdrachtgever en onderzoeksbureau op dezelfde lijn zitten.
De Zin en Onzin van Merkonderzoek
Tim Zuidgeest
September 21, 2023
Wanneer wij marketeers vragen wat hun grootste uitdaging of doel is voor dit jaar, krijgen we vaak eenduidige antwoorden. Van brand building tot brand awareness en van activatie van het merk tot het versterken van het merkimago; het merk staat in bijna alle marketingdoelstellingen centraal.
Voorspel én Verhoog de Impact van je Reclame
Tim Zuidgeest
March 6, 2023
Een nieuwe reclamecampagne. Een spannend moment. Het is immers één van de duurste vormen van adverteren. Dan wil je natuurlijk elke geïnvesteerde euro dubbel en dwars terugverdienen. Maar valt je reclame wel voldoende op?
Zo meet je wat de klant écht van je merk vindt!
Tim Zuidgeest
January 26, 2023
Een sterk merkimago is essentieel voor merkgroei. Sterke merken vallen sneller op, maken kopers minder prijskritisch en zorgen ervoor dat klanten minder alternatieven overwegen. Genoeg redenen dus om te bouwen aan een sterk merkimago. Maar daarvoor moet je eerst weten waar je staat. Hoe kun je het merkimago van je bedrijf in kaart brengen? Hoe […]
Boze gezichten: waarom negatieve emoties wel werken bij Monopoly
Walter Limpens
January 9, 2023
De nieuwe Monopoly campagne van Hasbro heeft – zeker online – voor veel aandacht gezorgd. Velen prijzen deze campagne die mensen wil “laten zien dat ruzie maken in de juiste omstandigheden, zoals bij het familiespel Monopoly, positief kan zijn” en dat “ruzie maken kinderen leert hun emoties te uiten, grenzen te stellen, voor zichzelf op […]
Marktonderzoek en duurzaamheid
Durk Bosma
June 20, 2022
Waarom marktonderzoekbureaus zich druk moeten maken om duurzaamheid Door Durk Bosma – Inzicht en Impact Waarom lijkt de marktonderzoekwereld opeens bezig met de wereld verbeteren? De reden dat marktonderzoekbureaus zich druk zouden moeten maken om duurzaamheid […]
Hoe beïnvloedt Sfeer ons Winkelgedrag?
Tim Zuidgeest
February 15, 2021
Het creëren van een goede sfeer in een winkel is ontzettend belangrijk. Het zorgt voor een prettige winkelervaring, en uiteindelijk voor meer sales. Maar hoe zorg je voor de juiste sfeer in een winkel? En hoe beïnvloedt sfeer ons winkelgedrag? Door Tim Zuidgeest – Unravel Research Plezier en arousal We kunnen de beleving van elke […]
Een introductie tot neuromarketing
Tim Zuidgeest
May 25, 2020
Neuromarketing. Wat is het nu precies wel, én niet? En wat kan je er wel óf niet mee? Laten we een duik nemen in de mooie wereld van neuromarketing. Op het internet vind je namelijk talloze beschrijvingen van de betekenis van neuromarketing. In dit blog lichten we kort toe wat de term betekent maar leggen […]
Agile denken voor marktonderzoekers
Durk Bosma
January 6, 2020
In een eerder blog schreef ik hoe de agile (en ook lean) beweging door marktonderzoekers als een enorme kans moet worden gezien. Voorwaarde is wel dat ze mee kunnen komen in de enorme snelheid waarmee agile werkende teams gewend zijn producten te ontwikkelen en testen. Deze week meer over hoe marktonderzoekers zich kunnen aanpassen aan […]
Drie offertes?
U zoekt een marktonderzoekbureau? Gebruik onze gratis Offerte Service.
Onze deskundige en ervaren experts vinden drie geschikte marktonderzoekbureaus die met uw onderzoeksvraag aan de slag gaan.
Ontvang gratis 3 offertes

Onze professionele partners

Boze gezichten: waarom negatieve emoties wel werken bij Monopoly
De wankele business case van marktonderzoek
7 voorwaarden voor succes op social media
NPS: immens populair, maar met tekortkomingen!
Zet marktonderzoek om in actie, 10 voorwaarden
De grootste marktonderzoek fouten die je dus niet moet maken